Vileda konkurs
Vileda
DATA REALIZACJI
14-23.02.2012
KONTEKST I CELE
Firma Vileda wprowadziła na rynek polski nowy mop obrotowy.
EasyWring & Clean to innowacyjny zestaw mopa z wiadrem, umożliwiający niezwykle komfortowe sprzątanie.
Celem projektu była:
- promocja nowego produktu Viledy poprzez zapoznanie Internautów z atutami nowego produktu
- budowanie wizerunku marki Vileda jako innowacyjnego lidera w swojej branży
PROJEKT
Narzędziem realizacji wyznaczonych celów był konkurs promocyjny, który był konkursem wiedzy, opartym o mechanizm „kto pierwszy ten lepszy”.
MECHANIZM
- Konkurs dzielił się każdego dnia na pięć edycji; W każdej edycji konkursu prezentowany był Uczestnikom inny zestaw trzech pytań jednokrotnego wyboru, typu quizowego
- Na każdą edycję konkursu przeznaczone były nagrody w postaci zestawów: mopów ze zmywakami oraz ściereczek ze zmywakami. Idea wynagradzania bazowała na zasadzie dużej ilości mniej wartościowych nagród i mniejszej ilości nagród bardziej wartościowych, by zmotywować możliwie jak największą grupę Użytkowników do uczestnictwa
- Zadaniem Uczestników było jak najszybsze udzielenie odpowiedzi na pytania konkursowe oraz wysłanie zgłoszenia z wypełnionym formularzem kontaktowym po rozpoczęciu konkretnej edycji konkursu
KOMUNIKACJA
- Reklamy sponsorowane na Facebook’u
- Reklamy w sieci partnerskiej Google (Google Adsense i Adwords)
- Doublebillboard na portalu wp.pl
- Banner na stronie głównej serwisu Viledy
ZADANIA AGENCJI
Agencja Venti była odpowiedzialna za kompleksowe przygotowanie i przeprowadzenie konkursu:
- Opracowanie mechanizmu konkursu
- Realizację serwisu internetowego i hosting
- Kreację graficzną reklam
- Strategię komunikacji i zakup mediów
- Codzienną obsługę konkursu: weryfikację zgłoszeń, wysyłkę e-maili informujących o wygranej, udzielanie odpowiedzi na pytanie zadawane za pośrednictwem formularza na stronie
- Obsługę prawną: opracowanie regulaminu konkursu i zgłoszenie bazy do GIODO
- Logistykę: opakowanie i wysyłkę nagród
REZULTATY
- Cel konkursu, polegający na zapoznaniu Internautów z atutami nowego produktu, został osiągnięty. Bardzo duże zainteresowanie konkursem świadczy m.in. o efektywnym doborze działań promocyjnych i reklamowych.
- Konkurs wywołał oczekiwany efekt zaangażowania - Uczestnicy wykazywali się dużą wiedzą związaną z nowym produktem Viledy, a także szybkością w udzielaniu odpowiedzi na pytana konkursowe.
- Konkurs spowodował także duże zainteresowanie produktami Viledy, o czym świadczyć może blisko dwukrotnie większa liczba odwiedzin na stronie firmowej Klienta.